ASSALAMUALAIKUM... SELAMAT DATANG ..

Friday 9 September 2016

VITAMIN E BAGUS UNTUK MENGHILANGKAN PARUT JERAWAT

07:07:00

Share it Please





Semakin banyak produk kecantikan dalam industri kosmetik hari iniyang mengandungi vitamin E sebagai bahan utama. Doktor juga menetapkan suplemen vitamin E untuk pesakit mereka juga adalah satu amalan yang lumrah. Ini menerangkan kepentingan vitamin ini untuk kulit, rambut dan kesihatan keseluruhan badan. Juga dikenali sebagai alpha-tokoferol, vitamin E dianggap sebagai ubat ajaib.Selain keupayaan untuk merawat masalah yang berkaitan denganjantung, vena varikos dan tekanan darah tinggi, minyak ini adalahsangat berfaedah untuk makanan dan penjagaan kesihatan, kulit danrambut yang betul.

Sebagai antioksidan yang larut lemak, vitamin E mudah diperolehidaripada makanan tambahan. Minyak Vitamin E adalah satu supplemen yang mengandungi vitamin E sebagai komponenutamanya. Oleh itu, minyak ini merangkumi semua kebaikan vitaminE di dalamnya. Ia adalah sumber yang sangat serba boleh amat berkesan kepada fungsi selular. Sebagai antioksidan, ia mempunyaipelbagai manfaat kesihatan juga. Disebabkan ia adalah sesuatu yangsemula jadi dan bersifat mild, secara praktikalnya manfaat minyak iniboleh dinikmati oleh sesiapa sahaja. 

Manfaat Vitamin E:
Kebaikan Vitamin E tidak kurang hebatnya. Ia mempunyai kegunaan yang berbeza untuk kesihatan, kulit dan rambut. Di bawah ini dikategorikan manfaat Vitamin E untuk memudahkan anda.

(A) Vitamin E Untuk Kesihatan:

Kita semua menyedari manfaat kesihatan vitamin E, yang sebahagian besar adalah disebabkan oleh hakikat bahawa ia adalah satu anti oksida. Pengambilan vitamin E meningkatkan imunitisebagai antioksidan yang menghilangkan radikal bebas yangmerosakkan struktur sel badan. Begitu juga, minyak vitamin Ejuga boleh membantu tubuh dalam pelbagai cara. Antara faedah-faedahnya adalah seperti berikut:

1. Rawatan luka terbakar:

Minyak Vitamin E mempunyai kuasa penyembuhan yang luar biasa. Ia mempunyai keupayaan untuk menyembuhkan luka yang disebabkan oleh kebakaran kecil. Menggunakan minyak ini di kawasan yang terjejas dan menggosok perlahan-lahan menyembuhkan luka dalam suatu tempoh masa tertentu. Pastikan ia digunakan hanya selepaskawasan yang terjejas sudah sejuk.

2. Rawatan parut:

Satu lagi faedah yang menakjubkan minyak vitamin E adalah bahawa ia membantu dalam memudarkan parut dengan pantas. Ia dianggapmenjadi pilihan rawatan yang unggul untuk menghilangkan parutyang dialami kerana terbakar atau jerawat. Anda boleh menggunakanbeberapa titik minyak vitamin E untuk parut yang tidak kira sama adaia parut lama dan pudar-pudar atau masih segar. Urut perlahan-lahanminyak ke atas parut dalam gerakan membulat. Minyak akanmenembusi jauh ke dalam kulit untuk membaiki tisu parut di peringkat sumber, dengan itu membantu untuk mengurangkankemunculan jerawat. Minyak ini hendaklah digunakan setiap hariuntuk hasil yang terbaik.

3. Pencegahan kanser kulit:

Bagi mereka yang menghabiskan sebahagian besar masa mereka di bawah panas terik matahari jika menggunakan kira-kira 4 hingga 5 titik minyak Vitamin E untuk pelindung matahari mereka dan mengaplikasikannya pada kulit sebelum ke luar rumah boleh menjadisangat berfaedah.

4. Rawatan stretch mark:

Stretch mark adalah pemandangan biasa semasa atau selepaskehamilan. Minyak Vitamin E adalah berkesan dalam penyembuhantanda sedemikian. Sapuan biasa minyak ini pada stretch markditambah pula dengan gerakan menggosok lembut telah menunjukkania mengurangkan/ memudarkan tanda-tanda rekahan inidalam sesuatu tempoh masa. Minyak Vitamin E juga memudarkankesan regangan yang lama dan juga tanda lahir.

5. Rawatan ekzema dan psoriasis:

Pemakaian minyak vitamin E dua kali sehari di kawasan yang terjejassecara tetap adalah berkesan dalam menyembuhkan penyakit kulit seperti ekzema dan psoriasis.

6. Rawatan kuku kering dan kutikel:

Minyak Vitamin E adalah berkesan dalam rawatan kuku yang terdedah kepada keretakan dan pecah-pecah. Jika anda inginmenghilangkan kuku rapuh, tuangkan sedikit minyak ini di pinggandan menjaga kuku anda tenggelam di dalamnya selama 5 hingga 10 minit setiap hari .. Secara alternatif, anda juga boleh sapukan setitik minyak pada setiap kuku. Minyak ini juga menjaga kutikel kering danretak.

7. Rawatan bibir pecah-pecah dan bengkak:

Vitamin E minyak boleh menyembuhkan bengkak dan bibir pecah-pecah. Minyak ini bertindak sebagai pelembap bibir dan amat berkesan dalam menyingkirkan bibir kering atau pecah-pecah.Penggunaan biasa minyak vitamin E membantu mencegah luka bengkak, kerana ia memberikan kelegaan daripada sensasi rasa pedihyang mengiringi ia.

8. Baik untuk jantung:

Pemulihan dan terapi vitamin E menjadikan diet tambahan yang menyeronokkan. Penggunaan minyak vitamin E menyokong jantung, yang seterusnya memastikan kehidupan yang panjang dan sihat.Minyak ini mempunyai keupayaan untuk menghalang kolesterol darimenyumbat arteri. Pengumpulan kolesterol tidak baik dalam arteriadalah akan menyebabkan jantung untuk mengepam lebih kuat untuk mengedarkan darah, dan dengan itu meningkatkan risiko serangan jantung. Minyak vitamin E mencegah kesan kolesterol tidak baik danmencegah dari berkumpul di arteri.

9. Mandi:

Minyak serba boleh ini boleh digunakan sebagai minyak mandi juga.Percikan sedikit minyak dalam air mandi anda adalah terapeutikuntuk kedua-dua badan dan minda. Ia bukan sahaja melembapkanbadan dengan sempurna dengan menembusi kulit, tetapi ia juga memberi manfaat kepada rambut.

(B) Vitamin E Untuk Kulit:

Pengunaan biasa minyak vitamin E pada kulit memperbaiki tekstur kulit dan membantu untuk menghilangkan pelbagai masalah kulit. Pemulihan daripada minyak ini telah terbukti secara saintifik. Ia tidak hairanlah maka bahawa semua pengeluar utama produk penjagaankulit menggunakan minyak ini sebagai salah satu bahan utamamereka. Minyak Vitamin E menawarkan faedah-faedah berikutkepada kulit:

10. Pelembap kulit:

Minyak Vitamin E sebagai pelembap kulit yang hebat boleh menjadipengganti yang sihat untuk losyen yang sarat dengan bahan-bahanseperti alkohol dan bahan kimia lain yang, dalam jangka masa panjang, boleh menanggalkan kulit anda daripada pelembap semula jadi. Minyak Vitamin E bukan sahaja menyediakan kelembapan yang diperlukan untuk kulit, tetapi kehadiran antioksidan dalam ia memudahkan proses penyembuhan dalam kes kecederaan. Walau bagaimanapun, penggunaan minyak tulen vitamin E perlu dielakkankerana ia adalah tebal dan melekit. Peemakaian minyak Vitamin E semasa tidur adalah sesuai untuk penyembuhan dan pemeliharaankulit. Minyak zaitun, oleh sebab ia mengandungi asid oleik,menjadikan kulit lebih telap untuk mengekalkan kelembapan. Minyak ini apabila dicampur dengan jumlah yang sama dengan minyakvitamin E adalah yang paling sesuai untuk aplikasi semasa tidur.


11. Anti-penuaan:

Semakin meningkat umur, pembaharuan sel dan penghasilan kolagenakan semakin perlahan, menyebabkan ia kehilangan ketegangan dankeanjalan. Diet yang tidak sihat, pencemaran dan pendedahan kepada bahan kimia lagi mencetuskan proses penuaan, menjadikan kulitkendur dan kusam kerana penampilan garis-garis halus dan kedutan.Oleh sebab adanya antioksidan paling berkuasa dalam minyak vitaminE, pemakaian biasa minyak ini pada kulit muka bukan sahaja membantu dalam menghilangkan daripada garis-garis halus dankedutan tetapi ia mencegah peluang ia terjadi pada masa akan datangjuga. Oleh itu, ia memastikan kulit licin dan tegang.

12. Rawatan selaran matahari (sunburn):

Minyak Vitamin E juga berkesan melegakan selaran matahari kecil.Apabila digunakan pada kulit, ia mudah diserap oleh epidermis danmenyembuhkan kerosakan yang dialami yang disebabkan olehpendedahan kepada sinar ultraungu. Untuk mengalami kelegaan cepat, minyak ini hendaklah digunakan dua kali sehari di kawasanselaran matahari.

13. Rawatan tompok coklat:

Tompok coklat boleh dikaitkan dengan pelbagai faktor seperti kerosakan radikal bebas, penuaan, masalah hati dan lain-lain. MinyakVitamin E adalah berkesan dalam mencegah dan membaiki kerosakan radikal bebas. Menggunakan minyak ini pada tompok coklat,melincirkan membran sel menyebabkan pertumbuhan semula selyang seterusnya membantu melicinkan kulit kering dan mencerahkan tompokan tersebut.


14. Pembersihan:

Minyak Vitamin E adalah 'pembersih sejagat' seperti yang diinginkansemua jenis kulit. , Kotoran, sel-sel mati dan kotoran serpihan yang dapat terkumpul pada lapisan atas muka, membuat ia kelihatankusam dan letih. Menggunakan beberapa titik minyak ini pada bolakapas dan mengelap muka dengan dua kali sehari mempunyai kesanpembersihan mendalam pada kulit, dengan itu ia memberikan satu cahaya berseri.

15. Rawatan bawah mata dan Make-up Remover:

Vitamin E minyak, yang merupakan pelembap yang hebat, adalahsesuai untuk digunakan walaupun pada kawasan sensitif di sekitar mata. Jika digunakan pada kulit sekitar mata selepas mandi, ia membantu dalam pencegahan pembentukan garis-garis halus yang lebih dikenali sebagai crow’s feet. Selain itu, ia juga boleh digunakansebagai make-up remover. Mencelup kapas dalam minyak Vitamin Edan menyapu pada muka untuk membuang semua kesan solekan.


(C) Vitamin E untuk rambut:

Minyak Vitamin E mempunyai beberapa manfaat untuk rambut juga.Selain meningkatkan peredaran darah di kulit kepala, minyak ini juga meningkatkan tekstur dan kualiti rambut. Ia digunakan secara meluasdalam rawatan rambut gugur dan gangguan kulit kepala yang lain.Antara faedah lain dalam konteks rambut adalah seperti berikut:

16. Merangsang pertumbuhan rambut:

Minyak Vitamin E mengandungi antioksidan, yang meningkatkansistem imun dan meningkatkan peredaran darah ke seluruh bahagiantubuh, termasuk kulit kepala. Bekalan darah yang sihat adalahperangsang yang baik untuk rambut tumbuh dan berkembang.

17. Mencegah uban pra-matang:

Minyak Vitamin E adalah sangat berkesan dalam melambatkan proses penuaan, sama ada kulit atau rambut anda. Uban pramatang rambutadalah disebabkan terutamanya oleh pengoksidaan tisu. Antioksidankuat yang terdapat dalam minyak ini berkesan mencegah hakisan tisu,dengan itu mengurangkan kebarangkalian uban pramasa.

18. Rambut berkilau:

Meminyaki rambut dengan minyak vitamin E secara tetap dan mendalam kepada rambut akan menjadikan ia lebih sihat dan lebih berkilat daripada sebelumnya. Juga, urut rambut anda dengan campuran pelembap yang mengandungi minyak vitamin E. Ini akanmelembapkan dari akar ke hujung rambut dan membantumemulihkan sinaran yang hilang. Ia juga merangsang pengeluaransebum, yang membuat rambut lebih berkilau.

19. Pembaikan Rambut Hujung Bercabang:

Hujung rambut yang bercabang dan kerosakan lain yang dialami kerana kesan pengeringan rambut, keriting dan mewarna adalah beberapa masalah biasa yang berkaitan dengan rambut. Ia boleh dirawat di rumah dengan bantuan minyak vitamin E. Semua yang anda perlu lakukan adalah campuran sama banyak zaitun, kelapa,hem dan minyak jojoba untuk membuat campuran minyak kira-kira12 auns. Tambah 2 auns minyak vitamin E kepadanya. Ini boleh digunakan sama ada sebagai minyak panas atau sebagai sealant untukmenyembuhkan hujung perpecahan.

Pelbagai manfaat minyak ini adalah tidak dapat dinafikan. Jika anda ingin mempunyai kulit yang kelihatan lebih muda dan rambuttermasuk vitamin E minyak dalam regimen kecantikan anda. Hanya memastikan bahawa anda tidak alah kepadanya dengan menggunakan ia sebagai ujian patch kecil pada kulit anda.




Disebabkan keberkesanan Vitamin E dalam proses merawat masalah kulit inilah, kami hasilkan Freely Face Serum yang di formulakan dengan Vitamin E, Vitamin C, Collagen, Aloe Vera dan Menthol yang cukup sesuai untuk menyelesaikan masalah parut-parut bekas jerawat..


0 comments:

Post a Comment