ASSALAMUALAIKUM... SELAMAT DATANG ..

Saturday 10 September 2016

ALOE VERA RAMUAN PILIHAN DALAM FREELY FACE SERUM

00:34:00

Share it Please


Nak tahu ape main ingredient dalam freely face serum..?

Assalamualaikum semua.. Ha.. nak tahu apa ramuan utama dalam penghasilan Freely Face Serum selain Collagen? Inilah dia, pati Aloe Vera yang cukup berkhasiat untuk mengubati luka-luka dalaman mahupun luaran. Terutama luka-luka yang terhasil bekas picitan jerawat. Dalam pada masa yang sama, ianya juga boleh digunakan untuk menghilangkan jerawat merah yang besar dan meradang.

Aloe Vera juga sangat sesuai digunakan untuk menghilangkan bintik-bintik hitam pada wajah yang mungkin  terhasil dari kesan pori-pori yang besar di bahagian atas hidung. 

Sebenarnya banyak lagi kelebihan dan kebaikan Aloe Vera yang boleh kita dapatkan dengan menggunakan produk Freely Face Serum ini. Sebelum itu, di sini admin ingin kongsikan dengan anda semua tentang beberapa fakta kebaikan menggunakan produk yang berasaskan Aloe Vera seperti Freely Face Serum bagi merawat masalah kulit.  Ia sangat sesuai untuk semua jenis kulit, walaupun seseorang individu itu mengalami masalah kulit sensitif

1. Gel Aloe Vera / lidah buaya adalah bagus untuk pelembab.
♥ Popular digunakan sebagai pelembap oleh wanita yang menggunakan mineral make-up secara berkala, Aloe Vera sangat sesuai digunakan pada wajah. Menggunakan Aloe Vera pada kulit sebelum mengenakan make-up boleh mencegah kulit daripada kekeringan.

Bagi lelaki: Aloe vera boleh digunakan sebagai pelembut sebelum bercukur. Sifat-sifat penyembuhan itu boleh merawat luka kecil yang disebabkan oleh bercukur.

2. Aloe Vera adalah bagus untuk merawat jerawat.
♥ Aloe Vera mempunyai sifat antimikrobial yang membunuh bakteria dan ciri-ciri anti-radang yang mengurangkan keradangan kulit. Ia membolehkan kulit untuk sembuh dengan cepat dan secara semula jadi dengan minimum parut. Aloe vera adalah pelembab tetapi tidak memberi kulit rasa berminyak, jadi ia sesuai untuk sesiapa yang mempunyai kulit berminyak.

3. Aloe Vera membantu melawan masalah biasa penuaan kulit.
♥ Semua orang mula bimbang tentang kemunculan garis dan kehilangan keanjalan pada kulit wajah.Vitamin C dan E yang hadir dalam gel aloe vera boleh memperbaiki kulit kita secara semulajadi dan menjaga kulit kita dari terhidrat.

4. Aloe Vera boleh mengurangkan penglihatan "stretch mark".
♥ Sama ada kerana perubahan berat badan, atau mengandung - ramai daripada kita yang dibelenggu dengan stretch mark hodoh. Tanda-tanda ini muncul disebabkan oleh air mata kecil di lapisan kulit yang disebabkan oleh secara tiba-tiba dan berlebihan regangan. GelAloe Vera boleh membantu menyembunyikan stretch mark dengan penyembuhan luka.(tetapi perlulah dicegah lebih awal)

5. Aloe Vera boleh digunakan untuk merawat selaran matahari.
♥ Aloe Vera juga bertindak sebagai lapisan pelindung pada kulit dan membantu menambah kelembapan. Apabila kulit terhidrat, maka ia akan pulih lebih cepat daripada selaran matahari.


Banyakkan kebaikan yang di peroleh dari Aloe Vera ini ? Untuk itu, saya gunakan Freely Face Serum sebelum keluar rumah dan sebelum tidur.

0 comments:

Post a Comment